Η διατροφή για γερά οστά

gera-osta

Όλοι κατανοούμε πως αν τα θεμέλια και οι κολώνες ενός σπιτιού δεν είναι γερά, τότε αυτό βρίσκεται σε μεγάλο κίνδυνο. Ακριβώς, την ίδια σπουδαιότητα έχουν και τα οστά στον άνθρωπο. Για αυτό το λόγο θα πρέπει να κάνουμε ότι μπορούμε για να τα διατηρούμε  γερά.

Πολλοί είναι οι παράγοντες που συμβάλλουν στην αποδυνάμωση των οστών. Εκτός από το γενετικό υπόβαθρο, η φτωχή διατροφή είναι ένας από τους βασικότερους λόγους ανάπτυξης οστεοπενίας ή οστεοπόρωσης. Ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές για ενισχύσετε τη σκελετική σας υγεία :

* Διατηρήστε ένα σωστό σωματικό βάρος. Οι πολύ αδύνατες γυναίκες βρίσκονται σε μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης οστεοπόρωσης. Προσπαθήστε να διατηρείτε ένα υγιές σωματικό βάρος .

* Να καταναλώνετε αρκετό ασβέστιο. Το ασβέστιο είναι το πιο σημαντικό θρεπτικό στοιχείο για ένα γερό σκελετό. Καθημερινά θα πρέπει να λαμβάνουμε μέσω της τροφής1.000-1.200 mg ασβεστίου.

Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο είναι τα χαμηλό σε λιπαρά γάλα και γιαούρτι, τα τυριά, τα άσπρα φασόλια, το μπρόκολο και τα αμύγδαλα. Ένα φλιτζάνι γάλα ή ένα γιαούρτι περιέχουν περίπου 300 mg ασβεστίου.

* Μην ξεχνάτε την βιταμίνη D. Η βιταμίνη D βοηθάει το ασβέστιο να «ταξιδέψει» σεόλα εκείνα τα σημεία του σώματος όπου πρόκειται να αξιοποιηθεί. Ένα μέρος της βιταμίνης D συντίθεται στον οργανισμό από την έκθεση του δέρματος στην ηλιακή ακτινοβολία, αλλά υπάρχουν και τρόφιμα με επαρκείς ποσότητες της βιταμίνης.

Στις τροφές που περιέχουν βιταμίνη D συμπεριλαμβάνονται ο σολομός, οι σαρδέλες, το εμπλουτισμένο γάλα και ο κρόκος του αυγού.

* Μην υποτιμάτε το μαγνήσιο. Σημαντικός αριθμός μελετών δείχνουν ότι το μαγνήσιο έχει υποστηρικτικό ρόλο στην πρόληψη και τη θεραπεία της οστεοπόρωσης. Το μαγνήσιο βοηθάει στην απορρόφηση του ασβεστίουκαι στη διατήρηση της δομής των οστών.

Μαγνήσιο περιέχεται στους κολοκυθόσπορους, στο καστανό ρύζι, στο σπανάκι, στην αγκινάρα, στις γλυκοπατάτες ,στο σουσάμι, στο λιναρόσπορο και στα φασόλια.

* Να καταναλώνετε αλκοόλ με μέτρο. Η υψηλή κατανάλωση αλκοόλ δημιουργεί προβλήματα στα οστά. Οι γενικές συστάσεις ημερήσιας κατανάλωσης αλκοόλ για τον υγιή πληθυσμό είναι μέχρι 1 μερίδα για τις γυναίκες και μέχρι 2 για τους άνδρες.

* Να γυμνάζεστε συστηματικά. Η συστηματική άσκηση βοηθάει στη διατήρηση του μυϊκού τόνου και την ενδυνάμωση της περιοχής γύρω από τα οστά, με αποτέλεσμα την πρόληψη πτώσεων και τραυματισμών που μπορούν να οδηγήσουν σε κατάγματα.

ygeia.tanea.gr

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο