Καλύτερη η δίαιτα με λίγους υδατάνθρακες στην απώλεια βάρους

diaita-idatanthrakes
Μια δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες είναι καλύτερη στην απώλεια βάρους, ενώ μειώνει και τον κίνδυνο καρδιακής νόσου, πιο αποτελεσματικά, από μια διατροφή χαμηλή σε λιπαρά, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Annals of Internal Medicine.

Ενώ οι δίαιτες με λίγους υδατάνθρακες είναι αποτελεσματικές έναντι άλλων στην απώλεια βάρους, κατά καιρούς επιστήμονες έχουν διατυπώσει τον φόβο ότι μπορεί να επιδεινώνουν την υγεία της καρδιάς, επειδή τείνουν να είναι πλούσιες σε λιπαρά.

Η Δρ Λίντια Μπαζανο από το Πανεπιστήμιο «Tulane» της Νέας Ορλεάνης εξηγεί όμως ότι η νέα έρευνα αποδεικνύει ότι, με κατάλληλη συμβουλευτική και εκπαίδευση οι άνθρωποι μπορούν να χάσουν περισσότερο βάρος και να μειώσουν τους παράγοντες κινδύνου για καρδιακό νόσημα, κάνοντας μια διατροφή με λίγους υδατάνθρακες.

«Αν είσαι υπέρβαρος και συντρέχουν παράγοντες καρδιαγγειακού νοσήματος και δεν έχει καταφέρει να χάσεις βάρος, τότε μια διατροφή με λίγους υδατάνθρακες αξίζει», σύμφωνα με τη Δρ Μπαζανο.

Οι υδατάνθρακες εμπεριέχονται σε τρόφιμα που επίσης έχουν ζάχαρη, φυτικές ίνες και σε αμυλούχα που δίνουν ενέργεια στον οργανισμό. Φυσικά υπάρχουν και υγιεινοί υδατάνθρακες, όπως αυτοί που περιέχονται σε δημητριακά και φρούτα.

Οι δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες έχουν γίνει δημοφιλείς τα τελευταία χρόνια, αλλά οι επιπτώσεις τους στους παράγοντες κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα δεν είναι σαφείς.

Η ερευνήτρια και οι συνεργάτες της ζήτησαν από 148 παχύσαρκους άνδρες και γυναίκες, 22-75 ετών, χωρίς καρδιακό νόσημα ή διαβήτη, να κάνουν είτε δίαιτα με λίγους υδατάνθρακες για έναν χρόνο, είτε διατροφή με λίγα λιπαρά. Τους ζήτησαν επίσης να μην αλλάξουν τα επίπεδα σωματικής δραστηριότητάς τους.

Όλοι οι εθελοντές συμμετείχαν σε τακτικές συνεδρίες όπου μάθαιναν να ελέγχουν το μέγεθος των μερίδων τους, να τρώνε υγιεινά και γενικά να κάνουν καλύτερη διατροφή. Επίσης, τους προσφέρονταν μια μπάρα ή ρόφημα την ημέρα, που αντικαθιστούσε ένα γεύμα.

Η μόνη διαφορά μεταξύ των δύο ομάδων ήταν η αναλογία των υδατανθράκων και λιπαρών στη διατροφή.

Όσοι έκαναν διατροφή με λίγους υδατάνθρακες είχαν λάβει εντολή να μην τρώνε περισσότερα από 40 γραμμάρια ανά ημέρα. Ενώ, τα άτομα των λίγων λιπαρών έπρεπε να τα περιορίζουν σε όχι περισσότερα από το 30% της ημερήσιας ενεργειάς τους. Συνολικά, τέσσερις στους πέντε συμμετέχοντες τηρούσε αυτές τις εντολές 12 μήνες μετά.

Κατά τη διάρκεια της μελέτης, οι ερευνητές παρατήρησαν ότι τα άτομα που έκαναν διατροφή με λίγους υδατάνθρακες είχαν χάσει περισσότερο βάρος και σωματικό λίπος, από τα άτομα που έκαναν διατροφή με λίγα λιπαρά. Η διαφορά αναλογούσε σε οκτώ κιλά.

Οι επιστήμονες δεν παρατήρησαν διαφορές στα επίπεδα της ολικής ή LDL χοληστερόλης, γεγονός που διαψεύδει εκείνους που υποστήριζαν ότι μια διατροφή με λίγους υδατάνθρακες αυξάνει την χοληστερόλη.

Τέλος, η ομάδα των λίγων υδατανθράκων είχε χαμηλότερα επίπεδα λιπαρών στο αίμα και χαμηλότερο σκορ στον δείκτη πρόγνωσης για έμφραγμα ή εγκεφαλικό επεισόδιο σε ορίζοντα δεκαετίας.

health.in.gr

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο