Υγεία: διόρθωσε τις βλάβες από τις κακές συνήθειες

ygeia_diorthose_tis_kakes_sinithies
Υγεία και κακές συνήθειες. Το κάπνισμα, η ηλιοθεραπεία ή η καθιστική ζωή ίσως σε έχουν βλάψει περισσότερο από όσο νομίζεις. Ποτέ όμως δεν είναι αργά να αντιστρέψεις εναλλακτικά τις επιπτώσεις τους για ένα πιο υγιές μέλλον.
Υγεία & Κακές Συνήθειες: καιρός για αποκατάσταση και επαναφορά!

Το Έγκλημα
Έκανες καθιστική ζωή μέχρι που έφτασες στα 30.

Θα ήταν τέλεια αν είχες ξεκινήσει την άσκηση από τα 20, αλλά μην αγχώνεσαι. Στοιχεία δείχνουν ότι θα έχεις οφέλη όποτε κι αν ξεκινήσεις, σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Καρκίνου. Οι γυναίκες που ασκούνται τακτικά –ακόμα κι αν έχουν ξεκινήσει αργότερα την άσκηση– μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού κατά 25-30%, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη στην επιθεώρηση British Journal of Sports Medicine. Θα έχεις, επίσης, και άλλα οφέλη: πιο δυνατά οστά, καλύτερη διάθεση και μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης παθήσεων της καρδιάς, διαβήτη και εγκεφαλικού.
Πρόγραμμα επαναφοράς Το ζητούμενο είναι να διατηρήσεις τη νέα συνήθεια της άσκησης. Όταν νιώθεις ότι θέλεις να επιστρέψεις στις ημέρες της τεμπελιάς, σκέψου πόσο βελτιωμένη είναι τώρα η ζωή σου. Μελέτες στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν δείχνουν ότι είναι πιο πιθανό να διατηρήσεις τη συνήθεια όταν επικεντρώνεσαι στα άμεσα οφέλη, όπως το μειωμένο στρες, η αυξημένη ενέργεια και η θετική διάθεση.

 

Το Έγκλημα
Στην εφηβεία έκανες ηλιοθεραπεία με τις ώρες.

Αν περνούσες τα καλοκαίρια στην παραλία ή την πισίνα και τους χειμώνες στο σολάριουμ, έχεις συσσωρεύσει αρκετές υπεριώδεις ακτίνες ώστε να αποδυναμωθεί το κολλαγόνο στο δέρμα σου, κάτι που προκαλεί δυσχρωμίες και ρυτίδες, ενώ έχει μειωθεί και η ικανότητα του οργανισμού να επανορθώνει τις κυτταρικές βλάβες που προκαλούν καρκίνο του δέρματος. «Το δέρμα ποτέ δεν ξεχνά. Όμως, η βλάβη είναι σωρευτική, που σημαίνει ότι συχνά δεν τη βλέπεις μέχρι να περάσεις τα 40 ή τα 50» όπως εξηγούν οι δερματολόγοι.
Πρόγραμμα επαναφοράς Προτίμησε καθαριστικά και ενυδατικά που περιέχουν βιταμίνη C, πεπτίδια και φυτικά αντιοξειδωτικά, συστατικά δηλαδή που βελτιώνουν την εμφάνιση του δέρματος. Επίσης, πρόσθεσε στο «οπλοστάσιό» σου τη ρετινόλη, μια μορφή βιταμίνης Α που επανορθώνει το δέρμα που έχει υποστεί φθορές από τον ήλιο. Κάνε μια εξέταση σε δερματολόγο για τυχόν ύποπτους σπίλους και βάζε πάντα αντιηλιακό με SPF 30 καθημερινά. Το αντιηλιακό μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης μελανώματος, του πιο επικίνδυνου τύπου καρκίνου του δέρματος, τουλάχιστον κατά 50%, όπως τονίζεται σε πρόσφατη μελέτη.
Δες πως θα αποκαταστήσεις τις βλάβες που σου προκάλεσε το κάπνισμα, η μεγάλη κατανάλωση αλλοόλ, αλλά και πως θα διώξεις τα κιλά της εγκυμοσύνης…

 

Το Έγκλημα
Κάπνιζες ένα πακέτο τσιγάρα τη μέρα.

Συγχαρητήρια που κατάφερες να το κόψεις! Τα οφέλη για την υγεία εμφανίζονται αμέσως μετά τη διακοπή του καπνίσματος. Μέσα σε 12 ώρες από το τελευταίο τσιγάρο, τα επίπεδα οξυγόνου στο αίμα επανέρχονται στο φυσιολογικό και μέσα σε 2 ημέρες επανέρχεται η οσμή και η γεύση. Ένα χρόνο μετά ο αυξημένος κίνδυνος εμφάνισης στεφανιαίας νόσου, εμφράγματος και εγκεφαλικού μειώνεται στο μισό. Δέκα χρόνια αργότερα ο κίνδυνος θανάτου από καρκίνο των πνευμόνων είναι κατά 50% μικρότερος.
Πρόγραμμα επαναφοράς Βοήθησε τους πνεύμονές σου τρώγοντας σωστά. «Μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά –ειδικά πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως σπανάκι, ρόκα και μπρόκολο– ενισχύει την υγεία των πνευμόνων, σταματώντας τη βλάβη από τις ελεύθερες ρίζες» επισημαίνει ο Γιώργος Μίλεσης, MSc, κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών. Εάν ακόμη καπνίζεις περιστασιακά, κατάφυγε σε ένα συνδυασμό προγραμμάτων υποστήριξης –όπως η συμπεριφορική ψυχοθεραπεία, με την οποία μαθαίνεις να αποφεύγεις ό,τι σου προκαλεί την όρεξη να ανάψεις τσιγάρο– και φαρμακευτικής αγωγής. Όσοι το κόβουν έχουν 40% περισσότερες πιθανότητες να τα καταφέρουν όταν χρησιμοποιούν φάρμακα σε συνδυασμό με μια συμβουλευτική μέθοδο, παρά όταν το κάνουν μόνοι, όπως διαπιστώνεται σε έρευνα. Επίσης, συνέχισε να ασκείσαι: με την εντατική άσκηση εκκρίνονται ενδορφίνες, που ελέγχουν τις λιγούρες και τονώνουν το καρδιαγγειακό σύστημα, οπότε οι πνεύμονες δε χρειάζεται να δουλέψουν τόσο σκληρά για να παρέχουν οξυγόνο. Και η yoga βοηθά στη διακοπή του καπνίσματος, σύμφωνα με νέα μελέτη στην επιθεώρηση Journal of Women’s Health.

 

Το Έγκλημα
Πήρες 13 κιλά στην εγκυμοσύνη και δεν τα έχεις χάσει όλα.

Εάν δε χάσεις τα επιπλέον κιλά, αυτό αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης παχυσαρκίας, διαβήτη και παθήσεων της καρδιάς. Μπορεί, ακόμη, να προκαλέσει επιπλοκές σε μελλοντική εγκυμοσύνη. Όταν είσαι υπέρβαρη, αυξάνονται οι πιθανότητες αποβολής, προεκλαμψίας, διαβήτη εγκυμοσύνης και δυσκολιών κατά τον τοκετό. Επίσης, οι πιθανότητες να γίνει υπέρβαρο το μωρό και να εμφανίσει παθήσεις όπως ο διαβήτης στην παιδική ηλικία.
Πρόγραμμα επαναφοράς Αν θέλεις να γεννήσεις κι άλλο παιδί, πρέπει να κάνεις κάποιες εξετάσεις πρώτα. Ο γυναικολόγος θα ελέγχει τα επίπεδα της ινσουλίνης για να καθορίσει τον κίνδυνο που διατρέχετε εσύ και το βρέφος να εμφανίσετε διαβήτη. Θα σε συμβουλεύσει, επίσης, πώς να φτάσεις στο ιδανικό βάρος και πόσο είναι το βάρος που πρέπει να πάρεις στην επόμενη εγκυμοσύνη. Οι γυναίκες με κανονικό βάρος (με Δείκτη Μάζας Σώματος -ΔΜΣ 18,5 έως 14,9) πρέπει να πάρουν 11-16 κιλά, οι υπέρβαρες (με ΔΜΣ 25 έως 19,9) 7-11 κιλά και οι παχύσαρκες (με ΔΜΣ πάνω από 30) μόλις 5-9 κιλά. Όσο για την απώλεια των κιλών της εγκυμοσύνης, απόφυγε το junk food και ξεκίνα να ασκείσαι.

 

Το Έγκλημα
Έπινες πολύ αλκοόλ.
Ένα ποτό την ημέρα ωφελεί την καρδιά σου, αλλά οι κίνδυνοι για την υγεία αυξάνονται αν το ξεπερνάς. Μόλις 2 αλκοολούχα ποτά την ημέρα αυξάνουν τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου του μαστού. Τρία την ημέρα βλάπτουν με τον καιρό το συκώτι και εκφυλίζουν τη μνήμη. Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ σχετίζεται, επίσης, με άλλα είδη καρκίνου, τις καρδιοπάθειες, την υψηλή πίεση, το εγκεφαλικό και το διαβήτη. Οι γυναίκες είναι πιο επιρρεπείς στις βλαβερές επιδράσεις του, επειδή το αλκοόλ κατανέμεται στα υγρά του σώματος και οι γυναίκες έχουν λιγότερο νερό αναλογικά με το βάρος τους, σε σύγκριση με τους άνδρες.
Πρόγραμμα επαναφοράς Ευτυχώς, η βλάβη στο συκώτι ή στον εγκέφαλο είναι συνήθως αναστρέψιμη, αρκεί να κόψεις το ποτό. Σε πολλές περιπτώσεις η εξέλιξη των ασθενειών που σχετίζονται με την υπερκατανάλωση αλκοόλ (εκτός από τον καρκίνο) μπορεί να διακοπεί ή να επιβραδυνθεί με τη μείωσή του. Επίσης, με τη συχνή κατανάλωση χάνεις ορισμένες βιταμίνες, ειδικά βιταμίνες Α, Β (και συγκεκριμένα θειαμίνη, τη Β1) και C, καθώς και μεταλλικά στοιχεία, όπως ασβέστιο και σίδηρο. Κάνε εξετάσεις για να δεις σε τι επίπεδα βρίσκονται και μίλησε με το γιατρό σου σχετικά με τη λήψη συμπληρωμάτων. Τέλος, φρόντισε να κάνεις μαστογραφία κάθε χρόνο από την ηλικία των 40 και μετά.

 

 

 

 

 

 

shape.gr

Be the first to comment on "Υγεία: διόρθωσε τις βλάβες από τις κακές συνήθειες"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο